fredag 18 maj 2012

Det grönskar

Har jobbat idag fast jag egentligen skulle varit ledig. Vi håller på med en flytt på jobbet så lite extra folk behövdes så då jobbade jag.  Det var med helt andra saker än vad jag brukar jobba med så dagen har gått fort. Ska jobba imorgon oxå. Det värsta är att gå upp morgonen när alla andra får sova.... Funderade på att gå upp kl 5 som jag brukar på vardagarna men när jag visste att jag inte behövde gå med hundarna så var det inte svårt att ställa om klockan till 6 :)
Jag är sån sömntuta på morgonen!!
Nu blir det istället en lång härlig promenad i naturen med de "små". Här är det strålande sol men inte så varmt perfekt för PW med andra ord.
Har hänt mycket i naturen sista veckorna så även i vår trädgård. Vi har plockat bort mycket blomster och trädgårdsland och fått en smidig trädgård men lite finns det kvar och roligt att se när det grönskar.
Jag är jättedålig på namnen på våra växter men en del av dem har funnits sen vi köpte huset och delats och flyttats runt såå tåliga. Såna gillar jag som inte har "gröna fingrar" :)



Fördelen med att jobba är att komma hem till ett nystädat hus och att veckohandlingen redan är avklarad (fast jag handlar inte så ofta i o f s...).
Promenix nu och sen ska vi grilla innan vi bänkar oss framför Let´s Dance.
 I år tycker jag inte ens att det är spännande för om inte denna killen 


vinner rubbet då måste nåt drastiskt hända...
Han är ju överlägsen!
Ändå roligt att se och nu är det inte så många par kvar.

Lite måndag/fredagskänsla för mig ikväll:)
Vad har ni för er denna afton?
Önskar er en härlig fredagskväll!
Kram Suss

8 kommentarer:

  1. Hra missat några ggr av Let´s dance, men jag hoppas han vinner!
    Skönt med PW som du får varje dag! Skulle behöva dina hundar tror jag så jag kommer ut också!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Låter härligt med PW, nystädfixat, matvaror på plats... bättre fredag går ju knappast att få :-) Jag har smaskat i mig en pizza och ska ut på en promenad lite senare. Let´s dance har jag också missat, men kanske idag? Ha det gott! Kram Annelie

    SvaraRadera
  3. Följer inte lets dans men har kikat lite och visst är han duktig! Jag ligger och surfar på soffan och tittar på film samtidigt, familjen är på vift hihi. Kram Nilla

    SvaraRadera
  4. Härligt med vår och trädgård, kan känna att ja saknar det ibland , iaf den här tiden på året. Brukar vara ganska nöjd med att slippa klippa gräs och skotta snö på vintern. Jag är så morgontrött! Det tar flera timmar ibland för mig att vakna ordentligt... Ha en bra dag på jobbet, kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Härligt när det händer saker i trädgården :) fina bilder kram Diana

    SvaraRadera
  6. Jag vill också ha fina trädgårdsland. Istället får vi snart ta fram lien till allt ogräs som växer. Vi har ju inte gjort någonting på vår gård eftersom vi byggde hus för två år sen. Konstigt att ogräset växer snabbare än vad grannarnas gräs gör:) Det är i alla fall grönt:)
    Kram och ha en bra lördag

    SvaraRadera
  7. Visst är det härligt med all grönska! Syrén, äppelträden, ja allt blommar nu!:) Det är så ljuvligt att vara ute!
    Skönt att komma hem till ett nystädat hus, händer inte så ofta här, däremot behöver jag aldrig handla mat;)

    Önskar dig en fin Lördag!

    Kram på dig

    SvaraRadera