torsdag 17 maj 2012

Ledig dag med lite bakning

Ledig dag sååå skönt!
Minstingen hade match idag kl 10 så morgonpromenaden blev till fotbollsplanen, gick inte så bra tyvärr - förlust :(
När vi var på fotbollen kom jag på att jag kanske skulle baka, kan ju inte ligga och kolla på hockey hela dagen.... Vi gick förbi macken, för den trodde jag var öppen, och köpte jäst och fortsatte vägen hem. När vi passerade vår lilla kvartersbutik så var den öppen!! Så förvånad jag blev knappt ingen som har stängt de röda dagarna längre...
 Tur att företagen inte har öppet på helgdagar i alla fal!

Blev goda kolakakor och thekakor.



Nu blir det promenix nr 2 innan vi ska göra middag och kolla hockeyn.

Ha det gott!
Kram Suss

15 kommentarer:

  1. Det ser supergott ut! Promenad nr 2! Vad duktig du är!
    Ha en fin kväll
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Mums, har också bakat förstås :) Åhh, jag skulle promenera men imorgon då minsann.. ska jag..kramar Diana

    SvaraRadera
  3. Så gott det ser ut! Har faktiskt inte haft inspiration till att baka på ett tag men nu börjar jag bli redigt trött på köpebröd! Här regnar och blåser och är så kallt idag. Inne gör jag och svågern en långkoksgryta till kvällens familjemiddag. Doftar underbart mustigt och man får nästan lite höstkänsla med stormen utanför!
    Ha en skön helg!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Ser väldigt gott ut! Kolakakor det drgglar lite i munnen när jag ser dem! Kramkram Nilla

    SvaraRadera
  5. Åh va du verkar duktig på att baka bröd och annat gott!! ha en fin kväll!!

    SvaraRadera
  6. Du är en riktig fena i bageriet märker jag. Kolakakor är ju bland det godaste som finns. Ställ ett fat med sådana framför mig och lämna rummet...så behöver du inte lägga tillbaka de kakorna i burken. :)

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Så gott det ser ut! Förstår att ni hade en god fikastund sedan:)). Tråkigt att sonen förlorade, men så är det ibland.
    Ha det fint!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Mums ser gott ut : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  9. Guuus va hurtig du är, underbart!! :) Och dina tekakor alltså, hur goda får de lov att se ut? Önskar receptet på dem :)

    Kram

    SvaraRadera
  10. Det är nåt extra med att baka eget bröd. Jag borde göra det oftare! Ser väldigt gott ut!

    Ja, det där med hundar och träning, det roliga är ju verkligen att träna och lära sig saker hela tiden. Jag tycker jag lär mig minst lika mycket om mig själv samtidigt, spännande och faschinerande! Och så är det ju så kul!

    Kram och ha en fin helg!

    SvaraRadera
  11. Vad du är duktig som bakar, ser jättegott ut!
    Tack för ditt glasögonförslag.

    Kram Helena

    SvaraRadera
  12. Wow, vilket storbak. Härligt!
    Var så länge sedan jag bakade (nåt annat än scones...) så jag måste nog ta och göra det snart.
    Kram jannike

    SvaraRadera
  13. Mmmmmm vad gott!!! Jag är så himla dålig på att baka, framför allt kakor... Men det är ju så gott, hembakat är ju sååå mycket godare än det köpta!!

    Stööööööööööööörtakraaaaaaamizen aka

    SvaraRadera
  14. Alltid lika gott med hembakat! Jag körde sönder min maskin för ett tag sen men har köpt en ny nu, så jag får ta tag i bakeriet nån dag! //kram maria

    SvaraRadera
  15. Mmmmser gott ut det där. Jo du hade helt rätt, det är mycket firande hos oss just nu. Ska dra igång med mer bakande inför söndagen då vi har HELA familjen här på kalas för lilltjejen. Kolakakor kanske det blir då, brukar baka dem enl. Leilas recept.
    Angående tid så är vi i princip vakna när ni sover därborta ;) Hos mig är kl.11.00 på fredagförmiddag just nu och då är kl. 03.00 på fredagmorgon hos dig, så vi ligger 8 timmar före Sverige.
    Kram & trevlig helg!
    Anette :-)

    SvaraRadera